Krok 1 - Sprawdź producenta i model turbosprężarki
Nawet w tych samych rocznikach tych samych modeli samochodów stosowane są różne turbosprężarki od różnych producentów. Podanie numerów OEM lub S/N jest konieczne do właściwej identyfikacji turbosprężarki.
Najczęściej tabliczka znamionowa znajduje się na obudowie aluminiowej sprężarki . Podanie numerów OEM lub S/N jest konieczne do właściwej identyfikacji turbosprężarki.
OEM part no. Numer nadany turbosprężarce przez producenta silnika.
Serial no. Numer seryjny turbosprężarki.
S/N Numer nadany turbosprężarce przez producenta turbosprężarek
Krok 2 – Natychmiastowa wymiana? Sprawdź nasz sklep internetowy i dowiedz się, co mamy na stanie.
Dla klientów ceniących swój czas, Turbotech oferuje usługę natychmiastowej wymiany turbosprężarki na wcześniej zregenerowaną.
W naszym magazynie posiadamy szeroki wybór nowych i regenerowanych turbosprężarek do większości modeli samochodów.
Aby sprawdzić dostępność konkretnego modelu, odwiedź nasz sklep internetowy lub skontaktuj się z nami telefonicznie.
Nasze numery telefonów to:
(61) 8 300 491 lub 606 224 462
Krok 3 – Wyślij turbosprężarkę kurierem
Prześlij do nas Twoją turbosprężarkę dowolną wybraną przez Ciebie firmą kurierską. Nasz adres to:
Turbotech
ul. Samotna 4
61-441 Poznań
Polska
Następnego dnia rano Twoja turbosprężarka będzie już w rękach naszego specjalisty, który zajmie się jej regeneracją. Nie zapomnij dołączyć do przesyłki Twojego numeru telefonu, opisu usterki Twojej turbosprężarki oraz danych do faktury VAT (jeśli potrzebujesz fakturę). Dla Twojej wygody przygotowaliśmy listę firm kurierskich z usług których możesz skorzystać:
Pocztex - Siódemka - DPD - DHL - UPS - OPEK
(linki prowadzą do stron z informacją kontaktową)
Krok 4 – Wyceniamy, regenerujemy lub wymieniamy Twoją turbosprężarkę
W przypadku braku turbosprężarki na wymianę, po otrzymaniu Twojej dokonamy szczegółowej wyceny naprawy. Zostaniesz o niej poinformowany przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac.
Krok 5 –Odbierasz zregenerowaną turbosprężarkę od kuriera i montujesz ją zgodnie z poniższą instrukcją montażu.
Jeżeli zdecydowałeś się na natychmiastową wymianę sprawna turbosprężarka trafi do Ciebie już następnego dnia. Jeżeli zdecydowałeś się na normalną naprawę musisz poczekać dodatkowy dzień roboczy.
W stosunkowo rzadkich przypadach napraw niestandardowych czas naprawy może przedłużyć się do 7 dni roboczych. W każdym takim przypadku skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby wszystko uzgodnić.
Przesyłki odsyłamy za pobraniem. Wysyłając paczkę uprzedzimy Cię ile wynosi koszt pobrania.
Oferujemy atrakcyjny system rabatów oraz korzystne sposoby rozliczania się dla warsztatów współpracujących z nami na stałe. Jeżeli jesteś zainteresowany nawiązaniem stałej współpracy prosimy o kontakt
INSTRUKCJA MONTAŻU TURBOSPRĘŻARKI
UWAGA! Przed uruchomieniem turbosprężarki należy usunąć usterkę, która spowodowała konieczność przeprowadzenia naprawy lub wymiany turbosprężarki.
Przygotowanie silnika i układów:
-
Wymień olej silnikowy i filtr oleju – użyj oleju o specyfikacji zalecanej przez producenta.
-
Należy udrożnić i oczyścić układ smarowania. Wymagana jest wymiana filtra oleju na nowy oraz zalanie świeżego oleju silnikowego. Rekomenduje się demontaż miski olejowej w celu oczyszczenia elementów znajdujących się przy pompie oleju. Zalecana jest również wymiana przewodu doprowadzającego olej do turbosprężarki oraz przewodu spływowego na nowe. Podczas montażu tych przewodów nie należy stosować żadnych silikonów ani płynnych uszczelniaczy. Konieczne jest również sprawdzenie stanu technicznego pompy olejowej.
-
Wyczyść układ dolotowy i intercooler – usuń resztki starego oleju, nagaru i ciał obcych.
-
Sprawdź filtr powietrza – wymień, jeśli zabrudzony.
-
Oceń stan odmy i układu odpowietrzania skrzyni korbowej – zapchana odma = nadciśnienie i wycieki.
Montaż turbosprężarki:
-
Używaj nowych uszczelek i podkładek – stare elementy mogą powodować nieszczelności.
-
Zastosuj momenty dokręcania zgodne z instrukcją producenta.
-
Zalej turbosprężarkę świeżym olejem przed pierwszym uruchomieniem – np. przez króciec zasilający.
-
Nie uruchamiaj silnika „na sucho” – obracaj rozrusznikiem bez zapłonu przez 10–15 sekund, by zbudować ciśnienie oleju.
Po uruchomieniu silnika:
-
Pozwól silnikowi pracować na wolnych obrotach przez 3–5 minut – nie gazuj.
-
Sprawdź szczelność połączeń (olej, powietrze, spaliny).
-
Zwróć uwagę na odgłosy pracy i ewentualny dym z wydechu.
-
Zalecany przegląd po 500–1000 km – kontrola wycieków, mocowań i działania turbiny.