Wysoka temperatura spalin powoduje przeciążenie cieplne turbosprężarki. W wyniku tego przeciążenia następuje zwęglanie oleju smarnego, uszkodzenie łopatek turbiny oraz jej łożysk.
- Wysokie ciśnienie wylotowe.
Zablokowany filtr DPF utrudnia prawidłowy przepływ spalin przez układ wydechowy, co prowadzi do wzrostu ciśnienia wstecznego oraz podwyższenia temperatury wewnątrz obudowy turbiny.
Nadmierne ciepło i zwiększone ciśnienie mogą negatywnie oddziaływać na turbosprężarkę, powodując spadek jej efektywności, przecieki oleju, zjawisko koksowania oleju w jej wnętrzu, a także nieszczelności układu spalinowego.
OVERSPEEDING turbospręzarki to stan, w którym turbosprężarka obraca się z prędkością znacznie wyższą niż dopuszczalna, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń. Sytuacja ta może wystąpić z różnych powodów, takich jak uszkodzenia układu dolotowego, wydechowego, czy nieprawidłowe działanie układu kontroli silnika.
- Niewłaściwa eksploatacja turbosprężarki.
1. Brak rozgrzewania silnika przed dynamiczną jazdą – zimny olej nie zapewnia odpowiedniego smarowania, co przyspiesza zużycie łożysk turbosprężarki.
2. Natychmiastowe gaszenie silnika po jeździe na wysokich obrotach – prowadzi do zatrzymania obiegu oleju przy rozgrzanej turbosprężarce, co może spowodować przegrzanie i koksowanie oleju.
3. Zaniedbanie regularnej wymiany oleju i filtrów – brudny olej niszczy precyzyjne elementy turbosprężarki i zmniejsza jej żywotność.
4. Jazda z nieszczelnym układem dolotowym lub wydechowym – zaburza ciśnienie doładowania i może prowadzić do przegrzewania turbosprężarki.
5. Nieprawidłowy tuning (zwiększanie ciśnienia doładowania bez modyfikacji innych układów) – przeciążenie turbosprężarki może skutkować jej szybkim uszkodzeniem.
- Użycie mas sylikonowych do uszczelnienia układu olejowego silnika